調べたら
Fantic Caballero 500 scrambler
「ファンティックモーターは、イタリア・ロンバルディア州レッコ県バルザーゴに本社を置くオートバイメーカー・ブランド」
らしいね。
ENGINE: Single cylinder 4 stroke, liquid cooled
DISPLACEMENT: 449 cc
MAX POWER: 40 HP @ 7500 rpm
MAX TORQUE: 43 Nm @ 6000 rpm
BORE: 94.5 mm
STROKE: 64 mm
DISTRIBUTION: Single camshaft - 4 valve
IGNITION: Electronic Fuel injection by ATHENA GET - throttle body ? 40mm
STARTER: Electric
GEARS: 6
CLUTCH: Multi plate wet clutch
EXHAUST SYSTEM: Dual exhaust by ARROW
FRAME: CrMo steel central-tube frame
SWINGARM: In steel with variable section and progressive link
TIRES: 110/80 R19, 140/80 R17
WHEELS: Black aluminum
BRAKES: Front floating brake disc ?320mm ? Rear brake disc ?230mm
ABS: Continental two-channel ABS (disengageable)
FRONT SUSPENSION: FANTIC FRS ?41mm upside down
FRONT SUSPENSION TRAVEL: 150mm
REAR SUSPENSION: FANTIC FRS, rebound damping regulation
REAR SUSPENSION TRAVEL: 150mm
SEAT HEIGHT: 820 mm ? optional seat 840mm
WHEELBASE: 1425 mm
LENGTH: 2080 mm
DRY WEIGHT: 150 kg
FUEL TANK: 12 l
たぶん、新参か規模の小さいメーカーなので、何でやらないのかって言うよりも、
「大手メーカー(日本車)がやってないニッチマーケット」を狙っているとも言えるかと。
カスタムでスクランブラーが流行っているけれど、単なる雰囲気バイクである事は確かで、
スペックを重視する日本のメーカーは、手が出しづらいのかも…って感じはある。
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